Via het vergrootglas:
- Klik rechts bovenaan op het vergrootglas;
- Typ je zoekwoord;
- Druk op enter.
Via het filtermenu:
Per filter kan je slechts 1 keuze maken. Je kan wel verschillende filters combineren.
Via het vergrootglas:
Via het filtermenu:
Per filter kan je slechts 1 keuze maken. Je kan wel verschillende filters combineren.
De maten van ieder product worden telkens weergegeven in cm en staan vermeld bij de eigenschappen. Voor onze kleding staat er ook vermeld hoe je jouw maat kan bepalen.
Hoe bepaal je jouw maat? Meet jezelf zoals vermeld staat bij de maten. Jouw maat is de maat die minstens even groot is dan wat jij gemeten hebt.
Tijdens onze openingsuren kan je bellen naar 053/78.10.46 of chatten. Je kan ook steeds mailen naar klantendienst@lederwarendewit.be. Vermeld ons zeker de naam van het product zodat we weten waarover je spreekt.
Na de betaling ontvang je automatisch via mail een bevestiging van je bestelling en betaling. Zodra je bestelling is verwerkt en verstuurd, ontvang je nog een mail met hierin een Track and Trace code. Hiermee kan je de status van je bestelling volgen.
Automatische kortingen
In onze outlet of in de winkel tijdens de koopjesperiode en bij andere acties wordt de verminderde prijs weergegeven en automatisch verrekend. Online kortingen zijn dezelfde als in de winkel.
Kortingscode
Korting via een kortingscode kan je ook verzilveren in onze webshop. Geef de code in bij je betaling en je korting wordt automatisch verrekend.
Kortingsbon
Een kortingbon wordt berekend op je aankoop en kan je verzilveren bij een volgende aankoop. Bij de betaling van je volgende aankoop geef je de kortingscode in waarna deze automatisch wordt verrekend.
Heb je een kortingbon gekregen? Lees dan hier de voorwaarden en onze tips.
Aangekochte cadeaubonnen zijn onbeperkt in de tijd geldig. Iedere cadeaubon die voorzien is van een code kan zowel in de webshop als in de winkel verzilverd worden.
Lederwaren De Wit werkt enkel samen met gerenommeerde instanties die betalingsverkeer van webshops regelen. Hierdoor verzekeren we je steeds een veilige en correcte manier om te betalen. Voor online betalingen werkt Lederwaren De Wit samen met ShopifyPayments en PayPal. Betaal je toch liever in de winkel? Dan hebben we voor jou de mogelijkheid om te reserveren.
Bestellingen worden zo snel mogelijk verwerkt tijdens de openingsuren van de winkel. Onze pakjes worden binnen de 3 werkdagen geleverd. In geval van overmacht kan het zijn dat je pakje iets langer onder weg is.
Bestellingen op zaterdag worden ten vroegste dinsdag geleverd. Bestellingen op zondag en maandag worden te vroegste woensdag geleverd. Op drukke momenten of bij een feestdag kan je pakje iets langer onderweg zijn.
Ben je liever niet afhankelijk van de postbode dan hebben we voor jou de mogelijkheid om te reserveren.
Ook dit is mogelijk en gratis. Kies als bezorgmethode voor 'Ophalen'. Afhalen in de winkel kan enkel tijdens de openingsuren.
Heb je vragen over jouw pakje? Mail dan naar klantendienst@lederwarendewit.be
BELGIE en NEDERLAND
Je kan je pakje thuis of op het door jou gekozen adres ontvangen. Bijvoorbeeld op je werkadres.
Kies voor een postpunt als je onregelmatige uren hebt of niet vaak thuis bent. Vul jouw leveringsadres in, dan kiezen wij voor jou het dichtstbijzijnde postpunt bij jouw leveringsadres. Hiervan krijg je nadien een bevestigingsmail met het adres en de openingsuren van het postpunt.
LUXEMBURG, FRANKRIJK en SPANJE
Kies het adres waar jij of de door jou genoemde persoon het pakje zelf kan ontvangen.
Afhalen in onze winkel is uiteraard gratis.
BELGIE en NEDERLAND
Pakjes in België en naar Nederland verzenden we ook gratis vanaf een aankoop van €99,00. Voor een aankoop van minder dan €99,00 vragen we €9,00 om te verzenden naar een adres. Om naar een postpunt te verzenden vragen we €6,00.
LUXEMBURG, FRANKRIJK en SPANJE
Voor een verzending naar Luxemburg, Frankrijk of Spanje vragen we een vast bedrag van €15,00.
De postbode komt een tweede keer langs. Ben je dan nog niet thuis dan zal de postbode een bericht nalaten. Dit kan via mail zijn of met een briefje in je bus. Hiermee kan je in het vermelde postpunt je pakje afhalen. Daar zal je pakje voor jou klaarliggen tot de datum dat de postbode in het bericht heeft genoteerd. Als je het pakje ook daar niet tijdig ophaalt keert het terug naar onze winkel.
Je kan via de website van bpost de levering van je pakje beheren via de code van je track and trace. Deze code krijg je in de bevestigingsmail van zodra je pakje klaar staat voor verzending.
14 DAGEN BEDENKTIJD
Tijdens de bedenktijd van 14 dagen moet je voorzichtig met de producten omgaan. Uiteraard mag je ze uit de verpakking halen en passen of uitproberen net zoals je dat in de winkel zou doen.
SCHRIFTELIJKE MEDEDELING
Eerst moet je ons schriftelijk melden dat je wil afzien van je aankoop. Dit kan via mail naar klantendienst@lederwarendewit.be of per brief naar Lederwaren De Wit, Roeveld 10-12, 9320 Erembodegem. Vermeld zeker je ordernummer. Dit staat bovenaan je betaalbewijs dat meegeleverd in de verpakking zit.
VOORWAARDEN VOOR TERUGZENDEN
Verwijder geen labels! Wanneer er labels of accessoires verwijderd zijn vervalt je recht om te retourneren. Labels van cadeautjes liggen bewaard bij lederwaren De Wit. Ook bij cadeautjes moet het DoNotRemove-label aan het product bevestigd blijven.
Zolang je niet beslist de producten te houden, mag je ze niet gebruiken. Wanneer je de producten meer of langer gebruikt dan nodig is om te beslissen of je ze daadwerkelijk wil houden, ben je verantwoordelijk voor de waardevermindering van de producten. Lederwaren De Wit zal deze vermindering verhoudingsgewijs in rekening brengen bij de terugbetaling.
Bezorg ons de producten in oorspronkelijke staat, onbeschadigd, ongebruikt en voorzien van de originele labels en accessoires terug.
Producten die niet teruggestuurd kunnen worden:
Voor een aantal producten geldt de bedenktijd van 14 dagen niet. Producten die je niet kunt terugsturen zijn cadeaubonnen en onderhoudsproducten
KAN IK GRATIS TERUGSTUREN?
Klik hier of lees het volgende artikel om te weten of je gratis kan retourneren.
WAT ZIJN DE VOORWAARDEN OM TERUG TE STUREN?
Klik hier of lees het vorige artikel met de voorwaarden.
GRATIS OF NIET?
Aankopen vanuit België en Nederland vanaf €99,00 kunnen gratis terug gestuurd worden. Als je aankoop voldoet aan deze voorwaarde zit er een gratis retourlabel in je pakje.
Aankopen retourneren vanuit Frankrijk, Luxemburg en Spanje zijn voor rekening van de klant.
Zelf aangekochte verzendlabels worden niet terugbetaald.
HOE STUUR IK MIJN PAKJE TERUG?
Klik hier of lees in de volgende stap hoe je het pakje terugstuurt
Zelf terugbrengen
Je mag je pakje ook zelf terugbrengen naar de winkel. Dit is uiteraard gratis.
Wil je liever verzenden?
Gebruik dan de originele verpakking. Zo ben je zeker dat de goederen goed beschermd zijn. Kleef het retourlabel over het originele verzendlabel en geef je pakje af in een postpunt van bpost. Pakjes uit Nederland kan je terugzenden via onder andere postnl.
Geen gratis retourlabel?
Een verzendlabel kan je kopen in je lokaal postpunt of online. Vanuit België verstuur je met bpost en vanuit Nederland verstuur je via onder andere postnl. Verzenden doe je naar Roeveld 10-12 te 9320 Erembodegem (België).
Gratis of niet, jij staat in voor het risico van het terugsturen.
Wanneer je correct gebruik maakt van het recht op retourneren, betaalt Lederwaren De Wit je de teruggezonden producten binnen 14 kalenderdagen terug. Tenzij je uitdrukkelijk instemt met een andere betaalmethode, gebruikt Lederwaren De Wit hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de producten aankocht.
Lederwaren De Wit mag de terugbetaling van de teruggestuurde producten uitstellen, zolang er geen bewijs van terugzending is geleverd. Dit wilt zeggen dat het saldo van de goederen pas wordt terugbetaald op het moment dat je pakje terug geleverd is bij Lederwaren De Wit.
Verzendkosten worden niet terugbetaald. Ook niet de door klanten aangekochte verzendlabels.
Betaalde je met een CADEAUBON?
Het bedrag van een cadeaubon dat je gebruikte voor deze aankoop wordt terug toegevoegd aan diezelfde cadeaubon. Je kan deze cadeaubon nadien dus hergebruiken voor een andere aankoop.
FACTUUR/CREDITNOTA
Het terugsturen van aangekochte producten maakt de verkoopovereenkomst, volledig of gedeeltelijk, ongedaan. Indien er een factuur was opgemaakt, maken we een creditnota voor de teruggestuurde producten. De creditnota ontvang je via mail.
Impermiabiliseren
We raden je aan om jaarlijks je lederwaren in te spuiten tegen de regen. Bij dagelijks gebruik is 3 keer per jaar voldoende. Bij sporadisch gebruik volstaat 1 keer per jaar. Hiervoor kan je in onze winkel en online spuitbussen verkrijgen.
TIP: Op kledingstukken gebruik je best geen producten voor meubels (salon) of andere lederwaren. Deze zijn meestal vettig en kunnen dus plekken maken die je niet meer weg krijgt.
Voor kledingstukken aangekocht in onze winkel kan je steeds bij ons terecht voor een optimaal onderhoud.
Wacht niet tot het laatste moment. Je bent waarschijnlijk niet de enige en soms moet een behandeling (meermaals) herhaald worden om een optimaal resultaat te bekomen.
Haast en spoed is voor leder wel goed.
Leder is een poreus materiaal. Dit wil zeggen dat de meeste bevuiling in het leder trekt. Hoe sneller je dit kan reinigen, hoe beter het resultaat zal zijn.
Eerst water, de rest komt later.
Probeer eerst met klaar water en een propere doek. Als het om oppervlakkig vuil gaat wrijf je dit zo weg.
Vettige kraag
Met lederzeep kan je deze bevuiling zo weg krijgen of toch verbeteren. Heb je te lang gewacht om te reinigen dan kan het zijn dat je dit meer dan een keer moet herhalen, inclusief droogtijden tussen elke reiniging. Is het echt niet proper te krijgen dan kan (als het mogelijk is) de kraag omgedraaid worden of kunnen we een nieuwe bovenkraag inwerken.
Lederzeep
Je kan in onze winkel en webshop lederzeep verkrijgen. Deze is enkel voor blinkend leer en niet voor nubuck of daim! Met 1 bus doe je normaal gezien meer dan 1 jas.
Hoe gebruiken:
Ben je niet zeker dan kunnen wij het voor jou doen.
LET OP: Wij zijn geen droogkuis en geven deze service enkel voor artikelen aangekocht in onze winkel of webshop.
Daim of nubuck
Daim en nubuck mag je niet zomaar met om het even welk product reinigen.Deze worden meestal gereinigd met en ruwe gom.
Not done: Plakkers en stickers kunnen plekken creëren die ook wij niet meer goed krijgen. Vet- en inktvlekken zijn in de meeste gevallen ook niet meer te reinigen.
Algemeen: Voor kledingstukken aangekocht in onze winkel of webshop kan je steeds bij ons terecht voor een optimaal onderhoud.
TOP TIP: Wacht niet tot het laatste moment. Je bent waarschijnlijk niet de enige en soms moet een behandeling (meermaals) herhaald worden om een optimaal resultaat te bekomen.
Onze service na verkoop bevat ook herstellingen. Heb je een probleem? Dan kom je langs in onze winkel. We kijken dan samen met jou hoe we je kunnen helpen.
Ga naar login en klik op 'Paswoord vergeten?'
Vul je e-mailadres in en je krijgt automatisch een mail om je paswoord te resetten.
Via deze mail kan je een nieuw paswoord aanmaken.
Je bent zelf de baas over je gegevens en je kan ze steeds wijzigen.
Je kan je gegevens beheren door in te loggen via login.
(of klik bovenaan op het zwarte mannetje).
Je kan je aankoophistoriek altijd raadplegen via de login.
(of klik bovenaan op het zwarte mannetje).
Lederwaren De Wit gebruikt je gegevens enkel om je een goede en persoonlijke service te kunnen bieden.
Je gegevens worden nooit aan derden doorgegeven.
Lederwaren De Wit heeft een Privacybeleid opgesteld om je te garanderen dat je gegevens beschermd zijn.
Dit kan je steeds raadplegen via de pagina Privacy.
Iedere klant is een VIP.
Onze VIP's krijgen bij een aankoop een kortingbon voor een volgende aankoop.
In de winkel krijg je hem meteen mee, online zit deze in je pakje.
Deze kortingbon wordt berekend op je aankoop en is 1 jaar geldig. Je kan hem zowel in onze winkel als webshop gebruiken.
Je krijgt niet enkel korting.
Schrijf je in als VIP op onze nieuwsbrief en ontvang als eerste tips over trends, acties, kortingen en tal van andere interessante weetjes.
Via je VIPaccount kan je steeds jouw gegevens beheren en jouw aankoophistoriek raadplegen.
Vermeld dan zeker je GSMnummer en duid aan dat je reclameboodschappen wil ontvangen.
Vind je niet waar je dit kan aanduiden?
Mail ons dan naar klantendienst@lederwarendewit.be.
Je kan steeds aangeven dat je geen reclameboodschap via email of SMS meer wilt ontvangen.
Hiervoor mail je ons via klantendienst@lederwarendewit.be.
Vermeld duidelijk wat je niet meer wenst? Geen SMS of geen email of beide.
Indien je geen SMS meer wilt vergeet je best niet om je GSMnummer te vermelden.
Zoeken in onze shop: